מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד בית-ספרי

1הערכת עובדי הוראה על רצף הקריירה

יעד ארוך לדוגמא


הוספת התגובה שלך
אתר מתנ״ה תש״פ מקבל בברכה את כל התגובות. אם אתם לא רוצים להיות אלמוניים, הירשמו או היכנסו לחשבון. זה בחינם.

[[{{{back-destination}}}|ליעד הקודם]] מטרות ויעדים [[{{{forward-destination}}}|ליעד הבא]]

תהליכי הערכת עובדי הוראה,  מכוונים לקידום ולשיפור עבודתם של עובדי החינוך, ההוראה והניהול, העצמתם במערכת החינוכית שבה הם פועלים וקידום בית הספר . תהליכי הערכת עו"ה  משמשים מצע חשוב לקידום תהליכים ולשיפור איכותם. תהליכים אלו מתבססים על תרבות שבה למידה, הוראה והערכה מהוות פעולות תומכות ושלובות זו בזו.

עובדי הוראה  נדרשים להערכה על פני כל רצף הקריירה שלהם. בתחילת דרכם המקצועית, הם נדרשים להערכה הבוחנת את התאמתם לעבודה בהוראה  במשרד החינוך ובהמשך נדרשים להערכה מעצבת. תהליך ההערכה המעצבת מיועד לקדם הסתכלות מושכלת על עבודת ההוראה- בכיתה, בזירות הבית ספריות ובצוותים, ולחבר בין תהליכי ההערכה להתפתחות המקצועית של המורים והמורות לטובת שיפור תהליכי הוראה-למידה-הערכה בבית הספר.

תהליך זה  מאפשר למנהל בית הספר התבוננות מושכלת  על נקודות החוזק ועל הנקודות לשיפור של צוות מוריו. התבוננות זו יכולה לסייע בידי המנהל להגדיר את יעדי בית הספר, לתכנן תוכנית עבודה ולקדם את הנדרש.

 אוכלוסיית היעד

• מתמחים בשנת ההתמחות: הערכת מתמחים • עובדי הוראה בגמר ניסיון - הערכה לקביעות • כלל עובדי ההוראה, אחת לקידום בדרגה, בהלימה לנדרש בהסכם אופק חדש 2016 - הערכה מעצבת

נהלים וכלי הערכה

הערכת מתמחים

הערכת מתמחים • נוהל הערכת מתמחים • משוב אמצע שנת התמחות • הערכה מסכמת של שנת ההתמחות

הערכה לקביעות

• נוהל הערכה לקביעות • כלי להערכת מורים לקביעות * • כלי להערכת מורים לחינוך גופני לקביעות * • כלי להערכה לקביעות לעובדי הוראה ממקצועות הבריאות ומטפלים ומטפלות באמצעות אומנויות*


הערכה מעצבת

• הערכה מעצבת - ערכה למנהל • מפת ממדים להערכה מעצבת של מורים* • מפת ממדים להערכה מעצבת של עובדי הוראה ממקצועות הבריאות ומטפלים באמצעות אומניות * • מסמך תיאורים התנהגותיים **

  • בהמשך יישלחו כלים עדכניים
    • בהמשך יישלח לינק למסמך המעודכן

בחזרה להון אנושי