מתוך מתנ״ה תש״פ
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מטרה א: קידום למידה משמעותית ואיכותית: ידע, מיומנויות וערכים

יעד בית-ספרי

4העשרת הידע בתחומי האומנויות והרחבת ההתנסות במיומנויות חושיות ותנועתיות

إثراء المعرفة في مجالات الفنون، وتوسيع ممارسة المهارات الحسّيّة- الحركيّة

  • שיעור התלמידים המדווחים על מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה,ביטחון עצמי, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגוגית.
  • שיעור התלמידים המדווחים על שימוש באסטרטגיות ללמידה עצמית, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגוגית.
  • שיעור התלמידים המדווחים על תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה, מיצ"ב אקלים וסביבה פדגודגית.
  • עד כמה קיימים ומשובצים במערכת השעות שיעורים בתחומי האומנויות?
  • עד כמה ניכרים תוצרי עבודה ופעילויות אומנותיות של התלמידים במרחב בית הספר?
  • עד כמה באה לידי ביטוי למידת תחומי האומנויות באירועים הבית ספריים?
  • באיזו מידה משולבים תחומי האומנויות והיבטים אומנותיים בתחומי הדעת?
  • עד כמה משולבות התנסויות חושיות-תנועתיות במהלך השיעורים?

תרבות ארגונית

  • להבנות מסגרות קבועות המאפשרות לתלמידים ולמורים להביא לידי ביטוי מגוון מיומנויות בתחומי האומנויות השונים (במות להצגת כישורים, הקצאת מרחבים ללמידה, יצירה, צפייה ולהצגת תוצרים וכולי).
  • לעודד שיתופי פעולה בין מורי האמנויות למורים בתחומי הדעת האחרים.
  • להקצות מרחב וציוד וזמנים סדורים ללמידת תחומי האומנויות.
  • להתנסות במיומנויות חושיות-תנועתיות, מיומנויות חקר וביצוע.
  • להעשיר את גופי הידע בתחומי האמנויות.
  • לשלב בתוכנית הפעילות החברתית הפסקות פעילות בתחומי האומנויות (הרקדה, מיצג, קליפ ועוד).

הוראה-למידה-הערכה

  • לפתוח את יום הלימודים ב"שיר של יום" בכל הכיתות.
  • לשלב בהוראת תחומי הדעת פעילות הכוללת תנועה, צבע, צליל, יצירה וכולי תוך יצירת הקשרים לנושא הנלמד.
  • לחשוף את התלמידים ליוצרים ויצירותיהם, מהארץ ומהעולם, מתקופות שונות, סגנונות וסוגות, במגוון תחומי האומנויות.
  • לשלב בסביבות הלמידה הכיתתיות והחוץ-כיתתיות התנסויות חושיות-תנועתיות.
  • לשלב שימוש בכלים אומנותיים לקידום הבעה והבנה במגוון תחומי דעת.
  • לשלב כלים דיגיטליים בהוראת תחומי האומנויות תוך מכוונות להרחבת הידע וההתנסות.
  • להעצים כישורים אומנותיים ולזמן ביטוי והצגה של תוצרים אישיים על פי אמות מידה אומנותיות.
  • לשלב בשיעורים הפסקות קצרות להתנסות בתנועה, במוזיקה, בפעילות גופנית ועוד.
  • לעודד יוזמות של מורים, תלמידים והורים בתחומי האומנויות ולאפשר להם להציג אותן בבית הספר ובקהילה (שירה, מוזיקה, תיאטרון, אומנות חזותית, מחול ועוד).
  • לקדם חשיבה עצמאית מקורית ויצירתית, משמעת עבודה, הבנת הסביבה, סימניה ואותותיה, רגישות לזולת, עבודת צוות ושיתוף פעולה, ריכוז, דיוק, אחריות, מעורבות ולכידות חברתית.

פיתוח מקצועי

  • לבנות עם צוות המורים פיתוח מקצועי רלוונטי לצורכיהם תוך שימת דגש על הפיתוח האינטלקטואלי.

הוראה-למידה-הערכה

  • בבתי ספר לחינוך מיוחד - ללמד שני מקצועות לפחות מתחומי האומנויות בהתבסס על תוכניות הלימודים.
  • ללמד אומנויות תוך הבחנה בין שיעורי אומנות לבין טיפולים באומנות מבחינת צוות, לומדים, זמנים ותכנים ולאתר ממשקים מקדמים בין שני התחומים.
  • לזמן פעילויות למידה בכל תחומי הדעת המשלבות שימוש בחמשת החושים ככלי לקידום ההבנה והלמידה.
  • לשלב שירים מדי שבוע במסגרת תוכנית "אשירה".
  • מסגרות ללימודי תחומי האומנויות.
  • מרחבים המתאימים ללמידה ויצירה בתחומי האומנויות.
  • יוזמות ייחודיות של מורים ותלמידים ללימוד ולהצגת תוצרים אומנותיים.
  • הורים מעורבים בהעשרת תלמידי בית הספר ותורמים מתחומי המומחיות שלהם במסגרות העשרה שונות.
  • שילוב אומנויות ופעילות חושית תנועתית בתחומי דעת שונים.
  • תלמידים צופים במופעי תרבות, מבקרים במוזיאונים ומתנסים ביצירה.
  • השתתפות של תלמידים בלהקות מחול, הרכבי מוזיקליים, אנסמבל תיאטרון ועוד.
  • חינוך מיוחד: מסגרות פעולה מוגדרות לשיעורי אומנות ולטיפולים באומנויות ושילוב כלים אומנותיים בהוראת תחומי הדעת.
  • שיפור באקלים הבית ספרי, שיפור בהתנהגות התלמידים, הפחתת האלימות ומתן הזדמנויות שווה לבעלי אינטליגנציות שונות.


הוספת התגובה שלך
אתר מתנ״ה תש״פ מקבל בברכה את כל התגובות. אם אתם לא רוצים להיות אלמוניים, הירשמו או היכנסו לחשבון. זה בחינם.